Evo kako da prijavite stanje brojila za struju od 1.juna

Evo kako da prijavite stanje brojila za struju od 1.juna

NAJVAŽNIJE:

Računi će se i dalje izdavati mesečno

Aplikacija EDS pruža nove funkcije koje olakšavaju prijavu i praćenje stanja brojila

Od 1. juna stupa na snagu nov način očitavanja brojila za struju, što podrazumeva da će čitači u naše domove dolaziti kvartalno, umesto kao do sada – jednom mesečno. To, međutim, ne znači da će se i obračun raditi tek na svaka 3 meseca. Račune ćemo, kao i do sada, dobijati za svaki mesec u godini, ali se očitavanje strujomera prebacuje na potrošače, kojima se nudi nekoliko mogućnosti da prijave svoju potrošnju.

Među potrošačima brojna pitanja i doza nepoverenja, ipak iz “Elektrodistribucije” uveravaju da nema razloga za brigu, kao i da će ovo građanima omogućiti bolju kontrolu potrošnje jer će u prvih 6 dana svakog meseca moći sami da prijave stanje na brojilu, a nudi im se više opcija.

“Korisnici našeg sistema mogu da prijavljuju stanje na isti način kao i do sada, putem telefona, mejlova, internet stranice elektrodistribucija.rs, a od sada i putem aplikacije koju mogu da skinu sa gugl plej stora” navode iz Elektrodistribucije Srbije. 

Pored aplikacije, koja u nekoliko koraka vodi do uspešne prijave stanja na brojilu, od 1. juna sa radom će početi i novi kontakt centar, pa će građani svoju mesečnu potrošnju moći da prijave i besplatnim pozivom na broj: 0800-360-300. Takođe, ostaće i opcija prijavljivanja na šalterima “Elektrodistribucije”, a onima koji to propuste da učine, obračun će se raditi na sledeći način.

“U bazi podataka Elektrodistribucije Srbije imamo istorijske podatke koji će se softverski moći analizirati i dobiće se adekvatan račun za korisnike koji u tom mesecu nije očitao” ističu iz EPS-a.

Za potrošače koji imaju nova, digitalna brojila, praktično se neće menjati ništa, jer će se njihova potrošnja očitavati automatski.

Prema podacima “Elektrodistribucije Srbije” do sada je ugrađeno 600.000 pametnih brojila za struju, a do kraja sledeće godine biće ih postavljeno još toliko. Plan je da do 2030. godine 80% starih brojila bude zamenjeno digitalnim, što je i evropski standard. 

DETALJNO:

Građani mogu sami prijaviti stanje brojila – i to na više načina

Zakon omogućava i da korisnici sami dostavljaju stanje brojila, preuzimajući ulogu takozvanih „samočitača“. To se može učiniti od 1. do 6. u mesecu, i to putem:

  • mobilne aplikacije ED Srbije,
  • sajta elektrodistribucija.rs,
  • mejla,
  • telefona,
  • šaltera EDS-a.

Od 1. juna, prijava stanja moguća je i putem besplatnog kontakt centra na broj 0800 360 300.

Bez obzira na nov način očitavanja, računi za električnu energiju i dalje će stizati mesečno.

Detaljno uputstvo za korišćenje mobilne aplikacije EDS-a

Mobilnu aplikaciju ED Srbije razvili su zaposleni u EDS-u i dostupna je za besplatno preuzimanje putem Google Play prodavnice.

Postupak prijave stanja brojila izgleda ovako:

  1. Otvoriti aplikaciju i kliknuti na “Prijava stanja brojila”.
  2. Izabrati opštinu iz padajućeg menija ili ukucati ime opštine.
  3. Uneti neophodan podatak:
  • Za Beograd: unosi se ED broj (osim za opštinu Lazarevac, gde se unosi šifra mernog mesta).
  • Za ostale opštine: unosi se šifra mernog mesta, koja se nalazi u gornjem levom uglu računa.
  1. Popuniti podatke označene zvezdicom – ime i prezime, tarife (broj do zareza).
  2. Uneti datum kada je brojilo slikano.
  3. Dodati fotografiju brojila iz galerije.
  4. Kliknuti na dugme „pošaljite prijavu“.

Moguće je prijaviti više brojila sa jednog telefona.

Detaljno uputstvo dostupno je i na sajtu elektrodistribucija.rs kao i na YouTube kanalu EDS-a.

Napomena: Aplikacija je trenutno dostupna samo za Android korisnike, dok se verzija za iPhone još razvija. Vlasnici ajfona mogu prijaviti stanje putem sajta EDS-a.

Nove opcije u aplikaciji: “Bliži Vama”

Nova verzija aplikacije, pod nazivom „Bliži Vama“, i donosi niz novih funkcija.

Osim prijave i praćenja stanja brojila, korisnici sada mogu:

  • pratiti planirana isključenja,
  • prijaviti nelegalnu potrošnju,
  • čitati aktuelne vesti o EDS-u,
  • dobiti odgovor na pitanje u roku od 24 časa kroz opciju „Potrebna ti je pomoć?“.

Digitalizacija u službi korisnika – EPS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *